Записи

Автоматизація фітнесу: коли тренери стануть не потрібні

ІТ-галузь проникає у всі ніші традиційного бізнесу. CRM, веб-рішення, хмарні сервіси – ці терміни поступово стають відомими для малого та середнього бізнесу. І спорт, як одна з складових сучасного життя, не виняток.
Автоматизація фітнесу поступово впроваджується на ряду з іншими технологіями, роблячи сервіс для клієнтів більш комфортним.

Фітнес-індустрія в Україні

Якщо коротко про український фітнес, то це приблизно 2000 фітнес-клубів різного профілю по всій країні. Їх відвідують близько 1,8% населення. І з кожним роком ця цифра зростає. В розвинених країнах цей показник в декілька раз більший, так наприклад в Англії в зали ходить близько 16% населення, в Нью-Йорку – 37%.
Але не будемо забувати, що фітнес в Україні з’явився не так давно, і тому ці результати можна вважати доволі таки непоганими. Ринок активно розвивається, але щоб пришвидшити розвиток необхідно залучити 1,4 мільярда доларів інвестицій, для розвитку індустрії в невеликих містечках.

Фітнес-індустрія поступово дорослішає, і конкуренція меж фітнес-клубами стає більш жорсткою. Деякі клуби, для залучення нових клієнтів, впроваджують в сій бізнес ІТ-рішення.

На даний момент уже існують ряд рішення: від систем управління взаємовідносинами з клієнтом (CRM), в рамках яких збираються власні «контактні дані», до браслетів для входу/оплати і вбудованих чіпів в клубні рушники для запобігання злодійства.

Деякі експерти, пов’язують це ще і з тим, що бізнесмени зі сфери фітнес-послуг дозріли і усвідомлено підходять до питань автоматизації. Розуміння приходить завдяки активному професійному товариству. У фітнесі багато галузевих заходів, конференцій і форумів, де говорять не тільки про методики тренувань, але і про підходи до розвитку бізнесу, залучаючи нішеві сервіси та стартапи. Такі зустрічі стали ефективним майданчиком обміну досвідом і просування технологічних рішень.

Технології оновлюють бізнес-модель

Фітнес-клуби намагаються поліпшити свої відносини з клієнтом, зробити їх комфортнішими і довгостроковими за допомогою технологій. Довгий час індустрія трималась на продажах абонементів про запас і впевненості в тому, що 60% реалізованих карт так і не стануть служити за призначенням.

Сьогодні споживання фітнес-послуг стало більш усвідомленим, на “мертвих душах” НЕ розживешся. Фокус бізнесу зміщується на утримання клієнта, який уже одного разу користувався послугами фітнес-клубу. Експерти уже підрахували, що залучення одного нового відвідувача фітнес-клубам обходиться так само, як утримання п’яти вже наявних. Зараз на перший план виходить якість роботи з клієнтом: вчасно привітати, нагадати про продовження абонемента, розповісти про акцію. Коли в твоїй базі понад сто чоловік, всі ці завдання вже не здатні вміститися на листочках. Клуби намагаються делегувати ці завдання сервісам, які ведуть облік кожного проданого абонемента, відстежують термін його дії, нагадують про продовження і не дозволяють пропустити деталі.

Фітнес повинен бути доступнішим

Ще одне завдання, яке клуби вирішують за допомогою автоматизації – здешевлення абонемента. Це стосується клубів масового сегмента. Існує дисонанс – інтерес до послуги зростає, але водночас вона безпосередньо залежить від купівельної спроможності населення, яка в нашій країні останнім часом знижується.

Автоматизація дозволяє заощадити відразу на декількох пунктах. По-перше, скоротити число співробітників, перш за все, внаслідок зменшення зони ресепшн. Галузеві системи автоматизації легко налаштовуються під завдання клубу і беруть на себе більшу частину завдань адміністратора – ліквідують потребу у вхідних дзвінках, контроль входу / виходу з клубу, оформлення та продовження абонементів. «Коли людина вперше потрапляє до нас в клуб, – розповідає Олег Матросов, керівник одного із проектів мережі фітнес-клубів, – дані по нього заносять в нашу клубну систему, йому продається картка, робиться фотографія, знімається відбиток пальця, на телефон встановлюється мобільний додаток. Далі клієнт, за бажанням займатися в тренажерному залі, приходить сюди відповідно до купленого абонементу, прикладає палець до датчика, потрапляє в клуб, вибирає будь-яку зручну шафу, яка йому подобається, йде в зал. Якщо мова йде про відвідування групових занять, то людина відкриває мобільний додаток, дивиться розклад, наявність вільних місць, записується, система контролю автоматично фіксує явку або неявку на заняття. Через смартфон йому продовжується або заморожується карта». Така організація роботи скоротила кількість адміністраторів в зміні з трьох до однієї людини.

По-друге, автоматизація дозволяє економити на додаткові сервіси. В першу чергу на SMS і email-розсилках. SMS-розсилки можна здійснювати за допомогою клубної системи, а контакт з наявними клієнтами підтримувати через повідомлення, які доступні в мобільному додатку.

Мобайл для фітнесу

Смартфон для багатьох бізнесів перетворився в інструмент спілкування з клієнтом, але в фітнесі до цього додаються особлива специфіка. Google Play і App store за першим запитом «фітнес» видадуть багато додатків, що пропонують самостійні тренування, які вважають кроки, калорії і складових меню на кожен день.

Тепер клубам потрібно боротися за клієнта ще і з мобільними конкурентами, доводячи свою компетентність. У цьому контексті модель взаємодії фітнес-центру і клієнта через смартфон виглядає дуже гармонійно. «Через мобільний додаток, інтегроване з системою автоматизації, можна налаштувати всі основні параметри взаємодії, – пояснює Руслан Микитюк. – У своєму смартфоні клієнт може записуватися на тренування, отримувати інформацію по карті (залишок днів заморозки, тривалість дії), може відстежувати завантаженість клубів, залишати відгуки про конкретного тренера, свої побажання по роботі тренера. У цьому, до речі, клуби знаходять великий плюс, оскільки вся негативна інформація залишається всередині системи, доходить до менеджера. Таким чином можна зменшити кількість невдоволених клієнтів, і зберегти репутацію для широкої публіки.

Завдяки мобільним додаткам, взаємодій з клієнтами зведені до push-повідомлень і через особистий кабінет. Клієнт може спостерігати в режимі реального часу завантаженість клубу. Система постійно веде звіт, скільки обертів зробив турнікет, що знаходиться на вході в клуб. В особистому кабінеті видно вся інформація по карті: коли вона закінчується, що в неї включено, скільки днів заморозки залишилося. Заморозити або продовжити карту можна також в мобільному додатку.

ІТ єдиним

Фітнес-клуби, як правило, прагнуть до масштабування і створення мережі філій. При такій бізнес-моделі важливо централізоване управління, єдині бази даних і якісна аналітика.

Комплексні системи автоматизації відстежують всі дії, починаючи від першого контакту з клієнтом і закінчуючи кількістю проданої продукції в фітнес-барі, формуючи в графіки. В Фітнес-індустрії безліч параметрів – доходи і витрати, нарахування заробітної плати, завантаження зон клубу, кількість проданих абонементів і т.д.

Серед таких систем можна відзначити рішення Фітнес Клуб

Використовуючи сучасні рішення які мають SaaS версією, можна отримувати доступ до бази даних 24 години на добу, 7 днів на тиждень. Зайти в базу і зробити аналітику можна з будь-якого комп’ютера через будь-який браузер.

Маючи детальну статистику по кожному аспекту діяльності, менеджери вирішують нагальні для такого бізнесу завдання, як наприклад, контроль продажів. Системи автоматизації здатні закрити найбільш вразливі місця в алгоритмі укладення угоди – виключити можливість продажу карти заднім числом, несанкціоновані проходи в клуби за простроченою картою або по карті одного.

Автоматизація фітнесу робить більш прозорою ефективність співробітників клубу. Стає ясно, наприклад, скільки людина приходить до кожного тренеру на пробні заняття і скільки після цього купують абонемент.

Технологічні тренування

Чи дійде рівень автоматизації фітнес-клубів до нейтралізації роботи тренерів – питання неоднозначне. У Великобританії є приклад – Gym Group, де відмовилися від послуг тренерів, пропонуючи клубні ІТ-системи для складання індивідуальних програм. І все-таки поки це виняток. Перш за все тренер – це живий контроль, постановка техніки і харизма.

Але ІТ-помічники для них є і в Україні. Мова, перш за все, про браслети-трекери, які відстежують фізичний стан і індивідуальні особливості людини. Технологія виглядає корисною, але на ділі ставить перед клубами нові завдання: обробляти, зберігати і використовувати дані про фізичний стан і поведінку організму своїх клієнтів для того, щоб видати їм більш якісну послугу. І поки питання зберігання і накопичення не будуть ефективними вирішені, ці технології будуть обмеженими в застосовувані.

Це не межа

Автоматизація фітнесу триватиме, а кожен фітнес-клуб буде намагатися ставати досконалішим. По-перше, для застосування ІТ-рішень тут багато простору, вважає Максим Боровиков: «Оптимізація та автоматизація може бути використана практично повсюдно – від браслетів з доступом до шафок до глибинної аналітики фізичного стану людини – потенціал тут дуже високий». По-друге, за рахунок активності професійного співтовариства і динамічності ринку в цілому. По-третє, комплексні системи автоматизації стають доступними настільки, що їх може дозволити собі невелика студія на етапі запуску. Розробники переносять свої продукти в хмари і пропонують ПО вже як сервіс, користуватися яким можна, сплачуючи щомісяця по потрібному тарифу.

Записаться на семінар
Читайте Также
ВСІ ПУБЛІКАЦІЇ
Дякуємо за звернення!
Ми звяжемось з Вами найближчим часом.