ERP або CRM. Повний список відмінностей для правильного вибору
ERP (Enterprise Resource Planning) і CRM (Customer Relationship Management) - це два типи бізнес-додатків, які мають свої унікальні особливості та функції. Вибір між ними залежить від конкретних потреб бізнесу. В цій статті наведемо повний список відмінностей, які допоможуть зробити правильний вибір системи, яка підійде для вашого бізнесу.
Функціональність ERP та CRM систем
ERP система призначена для автоматизації та інтеграції основних бізнес-процесів, включаючи бухгалтерію, управління ланцюгом поставок, виробництво, управління персоналом та інші бізнес процеси. Метою впровадження ERP системи є створення єдиної бази даних для всього бізнесу. Найраще підходять для великих та середніх бізнесів, що мають в структурі виробничі та інші допоміжні підрозділи.
CRM система призначена для управління взаєминами з клієнтами, включаючи маркетинг, продажі та обслуговування клієнтів. Метою впрвадження CRM системи є поліпшення взаємовідносин з клієнтами та збільшення продажів. Більше підходить для торгових та сервісних бізнесів які мають в своїй структурі великі відділи продажів і сервісну службу, що безпосередньо взаємодіють з клієнтами.
Основна мета впровадження ERP та CRM систем
Основна мета впровадження ERP системи це - оптимізація внутрішніх бізнес-процесів та підвищення ефективності бізнеу.
Основна мета впровадження CRM системи це - встановлення та підтримка довгострокових відносин з клієнтами з метою повторної взаємодії та продажів.
Користувачі ERP та CRM систем
Користувачі ERP-систем, як правило, працівники різних відділів компанії, включаючи фінанси, виробництво, логістику та інше. Більшість відомих ERP систем, як наприклад BAS ERP мають налаштуванні рівні доступів до різних частин системи та данних, що дозволяє "гнучко" працювати з кожним модулем системи та розподіляти обов'язки.
Користувачі CRM-систем, як правило, працівники відділів маркетингу, продажів та обслуговування клієнтів. Як і ERP системи мають різні рівні доступів до даних в залежності від прав користувача.
Дані з якими працюють ERP та CRM системи
ERP збирає, зберігає та обробляє дані з різних внутрішніх бізнес-процесів.
CRM збирає, зберігає та обробляє дані про клієнтів, включаючи контактну інформацію, історію покупок, запити тощо. Також в CRM системі можуть бути вбудовані каталоги продукції з цінами, що дозволяє автоматично формувати замовлення клієнта.
Рівень складності
Зазвичай, ERP-системи більш складні ніж CRM та вимагають більше часу на впровадження. Термін впровадження залежить від цілої низки факторів, як-то розмір підприємства, кількість та складність бізнес-процесів, спеціалізація підприємства, тощо. Середній термін впровадження ERP-системи для великих підприємств складає 6-8 місяців. Для середніх підприємств 3-4 місяці.
CRM-системи, як правило, простіші в впровадженні та використанні. Терміни впровадження CRM-системи з урахуванням інтеграції та навчання персоналу складає 1-3 місяці в залежності від розміру бази та кількості користувачів.
Вартість ERP та CRM системи
Вартість ERP-систем, як правило, вища, ніж CRM-систем, через їх більшу функціональність та складність. Дізнатисть вартість найбільше розповсюдженої в Україні BAS ERP можна на сторінці продукту.
CRM-системи мають меншу ціну за базову версію, але ціна може з часом зростати в зв'язку з розширенням функціональності.
Інтеграція між собою та з іншими системами
ERP система може бути інтегрована з CRM та іншими системами для більш ефективного управління бізнесом. При виборі ERP системи треба враховувати її сумісність з іншими продуктами, які вже використовуються на підприємстві. Наприклад, якщо підприємство вже використовує програму BAS Бухгалтерія, або інші продукти BAS, то кращим вибором буде впровадження сумісної "з коробки" BAS ERP, яка не потребує додаткових модулів сумісності, на відміну від інших систем.
CRM може бути інтегрована з ERP для більш ефективного управління взаєминами з клієнтами, а також с іншими системами, як-то інтернет-телефонія, електронна пошта, сайт, бухгалтерські програми і т.д. Як і у випадку з ERP також варто дотримуватися правила підбору сумісних систем, що дозволить
У виборі між ERP та CRM важливо враховувати особливості вашого бізнесу, його потреби та цілі. У деяких випадках може бути доцільним використовувати обидві системи, інтегруючи їх між собою.