Оптимізація документообігу
Оптимізувація документообігу пропонується багатьма компаніями, а от переваги переходу на електронний документообіг можуть розповісти не всі. Ми пропонуємо більш детально розібратися з цим питанням, щоб зрозуміти потрібно Вам оптимізувація документообігу чи ні.
Переваги переходу на систему електронного документообігу (СЕД)
Питання тих, хто розглядає будь-яку систему електронного документообігу:
У чому її переваги? Що вона дає? А головне, чи варто витрачених на неї грошей?
Щоб прийняти рішення про необхідність впровадження системи документообігу, потрібно відповісти на питання:
- Окуплять переваги електронного діловодства витрати на проект?
- Чи візьмуть верх переваги переходу на електронний документообіг над його можливими недоліками?
|
На відміну від більшості корпоративних IT-систем, ефект від впровадження СЕД очевидний. Ви отримуєте:
- скорочення витрат і економію ресурсів за багатьма позиціями;
- довгостроковий стратегічний ефект – вдосконалення системи управління, бізнес-процесів, а в результаті – істотну позитивну динаміку в характеристиках ефективності діяльності організації.
Тактичні переваги СЕД: економимо гроші і ресурси
Оптимізувація документообігу дозволяє заощадити кошти і ресурси за рахунок:
- вивільнення простору офісу, необхідного для збереження паперових документів;
- зменшення витрат на копіювання – папір, копіювальну техніку, витратні матеріали;
|
- скорочення витрат на доставку паперових документів;
- економії робочого часу співробітників на операції з документами, як наслідок – вивільнення часу на продуктивну діяльність.
Відповідно до результатів дослідження, проведеного компанією Siemens Business Services and IT Solutions, сумарне середній час, який співробітники офісу витрачають на рутинну обробку документів – від 30 до 60%. За підсумками аналізу реальних проектів по впровадженню систем електронного документообігу визначено такі переваги автоматизації документообігу:
Понад 60% загальний середній час, заощаджений СЕД 20% – пошук і очікування надходження документів; |
- після впровадження СЕД продуктивність праці персоналу збільшується на 20-25%;
- вартість архівного зберігання електронних документів на 80% нижче, ніж вартість зберігання паперових архівів.
Операція | Час для паперового документу | Час для електронного документа з урахуванням часу очікування прийняття рішення |
Доставка вхідного документа співробітнику | 5 годин | 3 хвилини |
Доставка вхідного документа кінцевому виконавцю | 15 годин | 4 години |
Доставка службової записки від виконавця до кінцевого виконавця | 16 годин | 5 годин |
Ознайомлення з документами | 20 годин | 1,5 години |
Випуск організаційно-розпорядчих документів | 27 годин | 6 годин |
Узгодження вихідного документа | 17 годин | 8 годин |
Стратегічні переваги електронного документообігу: підвищення якості управління та оптимізація бізнес-процесів
До стратегічних переваг впровадження СЕД, що впливає на ефективність діяльності організації і пов’язаним з поліпшеннями в ключових бізнес-процесах, можна віднести:
Підвищення якості роботи з інформацією за рахунок:
- збереження та накопичення корпоративної інформації, створення єдиного інформаційного простору з доступом віддалених підрозділів і філій;
- збільшення швидкості обробки інформації і прозорості інформаційних потоків;
підвищення рівня інформаційної безпеки.
Збільшення ефективності роботи компанії за рахунок:
- поліпшення виконавської дисципліни;
- підвищення якості управлінських рішень (за рахунок використання актуальних даних);
- впровадження ефективних механізмів спільної роботи;
- гнучкого управління людськими ресурсами.
З цих переваг можно визначити ефективність роботи всієї організації:
- Зменшуються витрати.
- Підвищується якість обслуговування замовників, а значить, і підвищується їх лояльність.
- Як наслідок, підвищується задоволеність клієнтів.
- Збільшується швидкість реагування на запит.
- Можливість контролювати всі відбуваються бізнес-процеси в режимі реального часу.
- Забезпечується краща керованість – можна планувати і контролювати виконання планів і швидше реагувати на зміни зовнішнього середовища.
- Збільшується швидкість поширення інформації по компанії. У великих компаніях з величезним обсягом документообігу навіть невеликі затримки в переміщенні документів, помножені на щільність їх потоку, дуже істотні.
- Зміна корпоративної культури – впровадження СЕД призводить до створення більш ефективних ділових комунікацій між структурними підрозділами організації і всередині самих підрозділів.
- Поліпшення морального клімату і рівня задоволеності співробітників своєю працею.
- Більш швидке і якісне прийняття рішень.
- Забезпечення відповідності з існуючими правилами і законами.
- Підвищення привабливості для інвестицій.
- Полегшення впровадження системи управління якістю.
- і багато іншого.
Ефективність впровадження систем ЕОС для різних категорій користувачів організації:
- Керівникам. Оперативно приймати рішення за документами і надає ефективні засоби контролю їх виконання.
- Посадовим особам (виконавцям). Надання «віртуального робочого місця», на якому є прості і зручні засоби для роботи з діловими документами необмеженого числа користувачів.
- Службі документаційного забезпечення. Професійне рішення для ведення як традиційного, так і електронного документообігу.
- Помічникам керівників і секретарям-референтам. Підтримка якісного інформаційного та документаційного забезпечення керівництва.
- ІТ-фахівців. Гнучкі механізми настройки і адміністрування системи, можливості інтеграції з будь-якими бізнес-додатками.
Хочете дізнатися більше про використання СЕД для підвищення ефективності вашого бізнесу? Замовте презентацію системи у себе в офісі!